fredag 26. oktober 2012

Pirater og juleglede

Ett par piratvotter ferdigstrikket. Morsomme votter, men de ble alt for store for noen av barnebarna. Ja, ja, sånn kan det gå når man leter i restegarnskurven, og oppskrifta ikke sier et ord om størrelser. Men pytt, man strikker fort noen par til :-) Ble jo fornøyd med dette paret likevel :-)



Har også sydd litt. Denne gangen ble det en liten veggpynt til jul.


Hjertet er sydd fast sånn at det er åpning øverst, og planen er og ha noen einerkvister til pynt oppi der.
Ser at fargen er litt misvisende......ser jo lilla ut på bildet, men det er rødt, altså.

Her om dagen kom vinteren for fullt, og ørene mine tåler ikke trekk og kulde, så i går strikka jeg meg et helt enkelt pannebånd i Alpa. Mykt og deilig, og så har jeg strikket det dobbelt akkurat over ørene, så jeg satser på at det skal holde kulda og vinden ute.


Pynta med en heklet blomst, da ser det straks mer forseggjort ut :-)

I dag regner det forresten i Bodø. Synd, for jeg syns det er helt greit med snø på denne tida. Det blir så mye lysere og triveligere ute. Men det er nå min mening! Vet at mange er uenige med meg :-)

Men uansett, i dag er det fredag! Ukas beste dag, jippi!! Har, som jeg nevnte i et annet innlegg, hatt koselig besøk fra Mo i Rana, men i dag reiste hun hjem igjen. Får håpe det ikke blir så lenge til neste gang!
Nå venter jeg bare på at Truls skal komme så blir det en koselig "mammahelg" :-)

God helg til alle dere der ute! Ta vare på hverandre, og så blogges vi snart igjen.

2 kommentarer:

  1. Stilige piratvotter!! Har ikke sett slike før.
    Nydelig veggpynt og flott pannebånd også. Det gjorde seg med heklablomsten :)
    Ha en fin fredagskveld og fin helg!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Du finner mønster på ravelry.com hvis du vil strikke piratvotter. Bare søk på pirate mittens.
      God helg til deg også. Klem

      Slett